mandag 16. november 2009

Hurra for Oslo!

Jeg likte ikke Oslo, men Gud omvendte meg! Det har jeg både vitnet og skrevet om mange ganger. Det var en tung og vanskelig prosess, men Gud viste meg at han er glad i byer fordi det er mye folk der. Jeg elsker fortsatt landsbygda, men nå kan jeg også kose meg i byen. Jeg fryder meg over flott arkitektur, historiske monumenter og mennesker fra mange kulturer. Byens infrastruktur er et tegn på at mennesker kan leve godt sammen og gir derfor også framtidshåp. Ikke så rart at det hele skal ende i en by!
(Jfr. Hilde D. Valens nye bok: "Savne en hage - lengte til en by!")

Hvordan skjedde forandringen med meg?
Jeg tok Gud på ”Ordet”:
    Se til at den byen som jeg har ført dere bort til, må ha fred og fremgang, og be til Herren for den! For når det går den vel, går det også dere vel.
    Jer 29:4-7
Den beste måten å forandre sin innstilling til en by (og for den del et menneske) er å begynne å be og velsigne den. Det virker på meg – men også på byen!

Ingen kommentarer: