lørdag 12. mai 2012

Forbønn

For noen år siden kom Jens Petter Jørgensen med boka: Sterk nok til å være svak. Tittelen kommer med et viktig budskap: Det kreves styrke for å innrømme at jeg er svak og trenger støtte.

Jeg husker at det var vanskelig å be om forbønn da jeg var ung. Det er mulig at det ikke bare var frykt for å være svak, men like mye en tanke om at jeg ikke ville bry andre med mine ”bagateller” som gjorde at det var vanskelig å be om bønnestøtten. Da var det godt å kunne gå til bønnealteret. Der kunne de som følte seg kallet, be for meg.

Det er veldig bibelsk å be om forbønn. Hebreerforkynneren er ikke et unntak:
Be for oss! Vi vet at vi har god samvittighet, for vi vil gjerne gå riktig fram på alle måter. Jeg ber dere om forbønn…
Dagens ’manna’
Jeg kan aldri få for mye forbønn!

Ingen kommentarer: