lørdag 29. september 2012

Utprøving

Jeg liker nye utfordringer. Det betyr at jeg er nysgjerrig på å lære meg nye ting. Ikke slik at jeg må prøve alt som er nytt – men å teste ut noe som er nytt for meg. Jeg har f. eks. aldri prøvd å sveise. Det har jeg lyst til å prøve dersom det byr seg en anledning. Det samme kan jeg si om lafting eller rosemaling. Det er spennende at Guds ord oppfordrer til utprøving av det åndelige livet:
Prøv hva som er til glede for Herren!
Ef 5:10
Jeg liker det også – og jeg tror jeg vet hva det er. Når jeg gjør hans vilje, vet jeg at det gleder ham. Det som gleder ham gir meg glede. Så det blir en god sirkel.

I sammenhengen er det tydelig hva som gir ham glede: ”Lysets frukt er all godhet, rettferd og sannhet.” (Ef 5:9). Ingenting gleder ham mer enn å se frukt av det han ved Jesus har gjort for oss.

Dagens ’manna’:
Jeg ønsker at godhet, rettferd og sannhet skal prege mitt liv.

Ingen kommentarer: