søndag 22. september 2013

Det skal så lite til


I ungdommen var jeg veldig opptatt av å gå ut på gatene for å evangelisere. Jeg tror fortsatt at dette er en viktig måte å spre det gode budskapet på. Derfor bruker jeg en liten bit av min tid til å være med i styret for ”Open Air Campaigners”. Der er det en fin gruppe gateevangelister som trenger all den støtte de kan få.

Jeg er ikke mye på gata selv lenger, men forsøker å komme inn med et ord, en hilsen, et kort fortelling om Gud i min hverdag i de møtepunktene jeg har med mennesker i løpet av en dag. Jeg tror på vitnesbyrdet som en naturlig del av livet. Noe som ikke nødvendigvis er planlagt, men som kommer spontant og naturlig fordi det er noe som opptar meg veldig. Noen ganger skal det veldig lite til. Det forteller dette verset:

Mange av samaritanene fra denne byen kom til tro på Jesus på grunn av kvinnens ord da hun vitnet: «Han har fortalt meg alt det jeg har gjort.»
Joh 4:39
Det var ikke mer som skulle til. En fortelling om å bli ”avslørt” av en fremmed var den lille gnisten som tente troens lunte. Dette ville de ha mer av! Dette vil jeg ha mer av.

Dagens ’manna’:
Et lite ord kan være nok
------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: