søndag 16. november 2014

Rop det ut!

I dag skal jeg være med på et møte hvor Ola Grytten blir kronet til høvding under kongen av Biafra. Det er verd å rope ut, og Ola fortjener anerkjennelse for den flott jobben han gjør - og den er ikke begrenset til mennesker fra den store igbo-stammen i Nigeria. 

For Ola er Jesus det viktigste, og jeg vet at han også vil bruke denne anledningen til å rope ut om frelsen som Jesus har gjort klar for oss.

Og Jesus selv ropte ut:

«Den som tror på meg, tror ikke på meg, men på ham som har sendt meg.»
Joh 12:44
Som en del av Jesu kropp forkynner verken Ola, jeg eller noen andre oss selv. Det er ikke oss menneskene skal tro på, men på ham som har sendt oss. Det er derfor Jesus i Johannes-evangeliet sammenlikner relasjonen mellom seg selv og Far med den relasjonen som skal være mellom ham og oss som er hans etterfølgere. Det er Gud som objektet for troen, ikke jeg. Jeg kan i beste fall kun gjøre troen troverdig.

Dagens ‘manna’:
Tro på ham som sender ut!
PS - dersom du er i nærheten av Bergen i dag, er du velkommen til Ny-Krohnborg Kultursenter i Rogagaten 9 - kl. 11:00
---------------------------------------
Denne refleksjonen er en del av et Dypdykk i Johannes

Ingen kommentarer: