mandag 29. oktober 2012

Godt skodd

Jeg er lite opptatt av klær. Tjener de sin funksjon spiller det ingen rolle om plagget er ”in” eller ”ut” eller om det er ”godt brukt”. Når det gjelder sko, er jeg heller ikke opptatt av merke eller mote, men skoene må være gode. Sko handler om helse og hvilken oppgave som skal utføres. Derfor går jeg ikke på kompromiss. Heldigvis er det mye ”mote” når det gjelder sko også. Det gjør det mulig å få fjorårets kvalitetssko til en overkommelig pris.

Skoene som hører til Guds fulle rustning kommer neppe til å bli mote, men de er allerede betalt:

stå klar med fredens evangelium som sko på føttene.
Ef 6:15
Dersom jeg holder fast ved at Kristus er rustningen, må det bety at det også er han som sørger for at jeg er skodd. I Efeserbrevet har Paulus allerede slått fast at Han kom og forkynte det gode budskapet om fred både for dere som var langt borte, og for dem som var nær. (Ef 2:17). I paulinsk tankegang er evangeliet synonymt med Kristus (og motsatt): For jeg skammer meg ikke over evangeliet. Det er en Guds kraft til frelse for hver den som tror (Rom 1:16). Videre er han helt tydelig på at: Vi forkynner ikke oss selv, men Jesus Kristus som Herre (2 Kor 4:5).

Dagens ’manna’

Jeg vet at jeg er godt skodd!

Ingen kommentarer: